Digital Turbine Anneler Günü için alışveriş tercihleri araştırmasını yayınladı

featured

Annelerimize ve bizim için anne gibi olan anne figürlerimize bu özel günde hak ettikleri değeri göstermek ve mutlu etmek adına herkesin aklında neler yapabilirim sorusu belirmeye başladı. Digital Turbine hem kullanıcılara, hem de marka ve ajanslara yardımcı olabilecek Anneler Günü araştırmasını yayınladı.

Digital Turbine’ın hem kendi envanterinde, hem de bağımsız araştırma şirketi GWI ile Türkiye’deki kullanıcıların bu özel dönemdeki satın alma alışkanlıkları ve tercihlerini daha iyi analiz etme amacıyla gerçekleştirdiği Anneler Günü Alışveriş Tercihleri Araştırması mobilin ve mobil uygulamaların yükselişini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Anneler Gününde Hediye Seçimleri Mobil Uygulamalardan Olacak

Anneler Günü alışveriş yaklaşımlarına baktığımızda; kullanıcıların %77’si geçmişte Anneler Günü için alışveriş yaptıklarını ve bu yıl tekrar yapmayı planladıklarını belirtiyor. Mobil cihazların ve uygulamaların pratikliği Anneler Günü alışverişinin de kurtarıcısı olarak karşımıza çıkıyor. Katılımcıların %52’si mobil uygulamalar üzerinden alışveriş yapacağını bildirirken, akıllı telefonlar ise çevrim içi satın alma işleminde %81 ile en çok tercih edilen cihazlar oluyor.

Çevrim içi alışverişin hayatımızı çok büyük ölçüde kolaylaştırdığını inkar edemeyiz. Kullanıcıların %61’i eve teslim seçeneği ile çevrim içi alışveriş yapacağını belirtiyor. Tüketicilere çevrimiçi alışverişi neden tercih ettikleri sorulduğunda ise yüzde 55’i daha fazla ürün seçeneğinin olması, yüzde 48’i kullanımının kolay olması, yüzde 44’ü fiyat karşılaştırması yapabilmesi, ve yüzde 42’si ise daha uygun fiyata ürünü bulabilmesi olduğunu belirtiyor.

Bu özel günde annesini mutlu etmek, onlara kendilerini değerli hissettirmek herkesin en büyük isteği. Hangi hediyeyi alacağımıza karar vermek bazen zor olsa da katılımcıların yüzde 39’u mobil reklamların çevrim içi alacağı hediyeyi keşfetmesine yardımcı olduğunu belirtiyor. Bunu yüzde 31 ile sosyal medya, yüzde 28 ile web sitelerinde karşılaşılan reklamlar, yüzde 27 ile tavsiyeler ve yüzde 25 ile ürün karşılaştırma siteleri takip ediyor.

Markalar arasında rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olduğu bu tarz özel günlerde dikkat etmeleri gereken unsurlar daha da ön plana çıkıyor. Ankete katılanların yüzde 53’ü kaliteli ürünlerin Anneler Günü için alışveriş yapma eğilimini artırdığını belirtiyor. %45 ile ödüller/indirimler , yüzde 42 kusursuz bir müşteri deneyimi ve %36 marka veya ürün hakkında bilgi sahibi olmasının bu özel gün için alışveriş yapma eğilimini artırdığını bildiriyor.

Ücretsiz Teslimat ve Kolay İade Önemli

Çevrim içi alışverişte ise tüketicilerin beklentileri bu özel günde de değişiyor. %63’ü ücretsiz teslimat seçeneğinin Anneler Günü için ürünü satın alma olasılığını arttırdığını belirtiyor. Yüzde 51’i indirimlerin, %46’sı diğer müşterilerin yorumlarının, yüzde 45’i kolay iade sürecinin ve yüzde 42’si ise ertesi gün teslimat seçeneğinin ürünü satın alma olasılığını arttırdığını belirtiyor.

Mobil cihazlarında karşılarına çıkan reklamlar ise satın alma davranışlarını çok büyük oranda etkiliyor. Ankete katılanların yüzde 73’ü eğer ürün kendilerine hitap ediyorsa doğrudan bir mobil reklam üzerinden satın alacağını belirtiyor. yüzde 55’i ise mobil alışverişin, PC/Laptop üzerinden yapılan alışverişten daha güvenli olduğuna inanıyor. Kullanıcılara mobil cihazlarında hangi çevrimiçi etkinlikleri gerçekleştirdikleri sorulduğunda ise yüzde 74 video izleme, yüzde 47 çevrimiçi ürünler için alışveriş yapma/göz atma, yüzde 26 ise ürün/hizmet satın alma aktivitelerini gerçekleştirdiğini belirtiyor.

 

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Zafer Partisi
Zafer Partisi
Giriş Yap

Haberiniz.com.tr ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!